الأحد، 21 مارس 2010

سهرانه .......تخيلت واتمنيت



السلام عليكم

بقالى كتير نفسى افضفض هنا ايوه هنا بذات فى المدونة فى مكان يمكن فى الوقت الى اكون بكتب او بفضفض فيه
مش حيكون فى حد موجود يقولى اصل كدا صح او كدا غلط مش حينفع كدا لا دا حينفع بلاش تفكرى كدا دلوقتى وراكى حجات اهم
فى مذاكرة وفى دروس وامتحانات يمكن مهم اوى تلاقى حد يقولك كل الكلام دا بس فى وقت مش بتبقى محتاج حد يقولك صح او غلط
قد ما انت محتاج حد يضمك لحضنه ويقولك اتكلم حسمعك ومش حزهق ححتوى كلامك وحيبقى بالنسبة ليا حاجة مهم حتى لو كان تافه فى الحقيقة



اعده ومش جايلى نوم وبحاول ابطل تفكير قولت اقوم افتح الجهاز وافضفض هنا
وانا بفكر فى الكراكيب الى فى دماغى قصدى الافكار الى ع طوال شغلانى
جت ع بالى اغنية طول ماانت معايا وشغلتها واعدت اسمعها وانا بكتب

حلمت وقتها انى الكلمات بتاعتها دى يااااااااه لو كانت ينفع تبقى من حقى ان ينفع اقولها لحد غالى عندى اوى
يااااااااااه لو فى الوقت دا كان ينفع ويبقى عادى انى اقوم امسك تليفونى واجيب اسمه واتصل بيه واقوله كل الكلام دا
من غير تردد ولا خوف من رد فعله
حد دايما حاسه انى محتاجه ليه اتهيئلى اكتر كمان بكتير من لو كان هو بيحتاجلى
حد ا ول مبحس انى محتاجة انى احكى او افضفض بيبقى هو اول حد بيجى وقتها ع بالى
يعتبر اغلى واحلى حد وحاجة فى حياتى دلوقتى



طول ما انت معايا
مبقتش خلاص محتاج ولا حاجة من الدنيا دى
ولقتنى بعيش احساس مش عادى ملهش نهاية
وحبك عمال يكبر جوايا فى كل يوم
طول ما انت معايا
مبقتش خلاص محتاج ولا حاجة من الدنيا دى
ولقتنى بعيش احساس مش عادى ملهش نهاية
وحبك عمال يكبر جوايا فى كل يوم

تلك الاحداث ماهى الا وصف لحالة او تخيل لموقف عيشت نفسى فى وانا بكتب البوست
وقد تكون حالة مرت ع شخص بالفعل فى الخيال او الواقع

بقلمى shemo

23 التعليقات:

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

وحشتينى اووووووووى
ياقلبى

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

احساسك جميل اوووووووووووووى
وتخيلك اروع مين فين مش محتاج لكده
أأأأأأأأأأأأأأاه

قلبتى عليا المواجع
ربنا يريح قلبك يارب ويسعدك حبيبتى
احلمى وتخيلى وفضفضى برحتك

هو احنا لينا ايه غير اننا نتخيل ونحلم واكيد ربك كريم قادر على كل شىء
ربنا يوفقك حبيبتى بدراستك

بحبك والله زى ما انتى بتحبيبنى
وقلوبنا متشابكه بالخير
يارب يدوم الود بينا يا حبيبتى

امووووووووووووووواه ليكى

miroooo يقول...

السلام عليكم
ازيك يا شيمو؟ وحشااانى كتير اتمنى اكون انا اول تعليق
كل سنه ومامتك طيبه يا شيمو ياريت تبلغيها سلامى
التعليق ده علشان مامتك

miroooo يقول...

اما التعليق ده بقى علشان البوست الجميل ده بجد رائع يا شيمو بقالك كام بوست كده ورا بعض رومانسيه مش عارفه بتجيبى العقل والرومانسيه دى منين؟ هههههههههههه انا طبعا بهزر معاكى
طبعا كويس لما نحب حد او نرتاح فى الكلام معاه بس مش بيبقى كويس اوى يعنى لو هو مش حاسس بينا انا افضل انك مش تقوليله على اللى جواكى حتى لو انتى متاكده انه بيبادلك نفس الشعور لازم هو يفصح عما فى قلبه حتى لو هو قالك انه بيحبك اوعى تكونى مدلوقه عليه وتقوليله انا كمان هههههههههه اسالى مجرب يا بنتى
اتمنى لك التوفيق الاول فى المذاكره وبعدين الحب هيجى هيجى لا تتسرعى
بحبك جدا والله
دمتى انتى وعائلتك بكل خير

Batoooot_soso يقول...

هلا حبى اخبارك ياقمر


جميل الاحساس بس بصى اللى عاوز حاجه



لازم يعملها واللى هيندم لو سبها



اللظروف اكيد فهمتينى سلام بقى ياقمر





بطووووووط

Tamer Moghazy يقول...

شيمو...يا شيمو..
انا جيت هنا اهو بس والله غصب عني التاخير ، يمكن لو اتكلمنا في مرة تعرفي اليوم بتاعي بيبقى عامل ازاي وعلى فكرة انا ساعات بافتح المدونة بالليل لما بارجع والاقيني تاني يوم اصبح..!!
ازااااي...؟؟ ما اعرفش..!!

بس كلامك وتحيلاتك فكرتيني بعصر الراديو..اصلي كنت باحبه قوي وبحب احساس اني بسمع حد بتكلم وسهرااان معايا في الجانب الاخر من الكرة الارضية وبسمعه دلوقت..خاصة لو برنامج من برامج الاتصالات الليلية..
عارف اني كلاسيكي وقديم شوية :)

على فكرة..فيه فيلم حلو اعتقد انك لو سمعتيه ها يعجبك اسمه:
Sleepless In Seatle

الكلام اللي فوق ده له علاقة بالبوت بتاعك بس كلام متخبي وسط الكلام يا شيمو..
اما لو عاوزة تعليق مباشر. فهو جميل اننا نحب حتى لو في خيالنا لان ده بيجمع مخزون مشاعر حلوة قوي جوانا بتستنى الشخص (الصح) عشان تخرج له هو وبس وساعتها لو مش كان بيحبنا بس مش بنفس القدر صدقيني المشاعر دي ممكن تخليه يبادلنا نفس الشعور..
وانا مش متفق مع ميرو لان مشاعر الحب دي امانه لازم نوصلها حتى لو مش اخدنا المقابل..
وطبعا كل حاجة لها وقت وتقدير..واذا الشخص ده برضه مش حس بمشاعرنا الحلوة دي..يبقى على الاقل مش كتمناها جوانا وما نقوش في يوم من الايام كان نفسي اقول له ..او كان نفسي اوصل له.

ياترى فهمت اللي عاووز اقوله ولا لخبطتك اكتر واكتر..؟؟
(';')

Tamer Moghazy يقول...

شيمو...يا شيمو..
انا جيت هنا اهو بس والله غصب عني التاخير ، يمكن لو اتكلمنا في مرة تعرفي اليوم بتاعي بيبقى عامل ازاي وعلى فكرة انا ساعات بافتح المدونة بالليل لما بارجع والاقيني تاني يوم اصبح..!!
ازااااي...؟؟ ما اعرفش..!!

بس كلامك وتحيلاتك فكرتيني بعصر الراديو..اصلي كنت باحبه قوي وبحب احساس اني بسمع حد بتكلم وسهرااان معايا في الجانب الاخر من الكرة الارضية وبسمعه دلوقت..خاصة لو برنامج من برامج الاتصالات الليلية..
عارف اني كلاسيكي وقديم شوية :)

على فكرة..فيه فيلم حلو اعتقد انك لو سمعتيه ها يعجبك اسمه:
Sleepless In Seatle

الكلام اللي فوق ده له علاقة بالبوت بتاعك بس كلام متخبي وسط الكلام يا شيمو..
اما لو عاوزة تعليق مباشر. فهو جميل اننا نحب حتى لو في خيالنا لان ده بيجمع مخزون مشاعر حلوة قوي جوانا بتستنى الشخص (الصح) عشان تخرج له هو وبس وساعتها لو مش كان بيحبنا بس مش بنفس القدر صدقيني المشاعر دي ممكن تخليه يبادلنا نفس الشعور..
وانا مش متفق مع ميرو لان مشاعر الحب دي امانه لازم نوصلها حتى لو مش اخدنا المقابل..
وطبعا كل حاجة لها وقت وتقدير..واذا الشخص ده برضه مش حس بمشاعرنا الحلوة دي..يبقى على الاقل مش كتمناها جوانا وما نقوش في يوم من الايام كان نفسي اقول له ..او كان نفسي اوصل له.

ياترى فهمت اللي عاووز اقوله ولا لخبطتك اكتر واكتر..؟؟
(';')

ريمان يقول...

السلااااااام عليكم

انا جييييييييت
والله ماتزعلى ابدا
بصى انا ضايفه مدونتك التانيه عندى فى الريدر ونسيت اضيف دى ومعرفش انك نزلتى بوست
بجد مش تزعلى منى بقى يا عسل

بجحد وحشانى جدا

يا رب تكونى كويسه كده ومبسوطه وخلى بالك من مذاكرتك كده وطمنينا عليكى

وذاكرى كويييييييس عشان نحتفل بنجاحك كده

واكتبى وفضفضى براحتك فى مدونتك
والحلم ده ابسط حق من حقوقنا
لازم نحلم ونتخيل عشان مش يحصلنا حاجه

ربنا يحقق احلامنا يا رب كلها

خلى بالك من نفسك يا قمر

اوعى تكونى لسه زعلانه

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم....
لايناس الاحزان.....

انوووووووسة حبيبتى والله المدونة منورة

وانتى كمان وحشانى والله اووى
ربنا يخليكى ليا كدا يارب وميحرمنيش من سؤالك عنى


ودعواتك يا قلبى وربنا يتقبل

بحبك اوى اموووووووواااااااه

دومتى بخير فى رعاية الله
shemo

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم....
لmiroooo.......

ازيك يا ميرو
كل سنة وانتى طيبة بتاعتك وصلت والله من اول مكتبتى التعليق لماما

التعليق التانى باه

والله يا ميرو دى حالات كدا ههههههه
بعيد عنك بتيجى فى اوقات الروقان
هههههههه
كلامك فى كتير حجات صح
ومتفقة معاكى فى بس بنفاضل تعبنين لو مش قولنا اننا بنحب بس المشاكلة الاكبر لو قولنا ممكن نجرح او نخسر الى قدمنا

والله مش عارفه انا اساسا يبقى ايه الحل هههههههه

يلا اكيد ربنا بيدى لكل واحد نصيبه

دومتى بخير يا قمر
فى رعاية الله
shemo

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم....
لbatoor_soso......

انا تمام ازيك يابطوط

بصى بصراحة مش فاهمة غير الاولى
اللى بيعوز حاجة بيعملها
الصراحة مش فاهمة التانية دى

هههههههه ياريت ترجعى وتفهمينى اكتر

دومتى بخير
فى رعاية الله
shemo

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم....
لtimoo......

فرحانة بجد انك جيت وعلقت ع بوست مش عشان مجرد التعليق عشان كنت عاوزة اسمع رايك


وع الكلاسيكية
ياريت كل حاجة فاضلت فى حياتنا زى زمان اكيد كنا حنعرف معنى المشاعر ومعنى ان حد يحسنا اوى ويدينى مشاعره امانة ونرجع احنا منحفظش عليها

وانا كمان ع فكرة بحب جو الراديو اوى
زى مثلا برنامج اسامة منير

وفاهمتك اوى ع فكرة

وفى نصيحة حعمل بيها بس زى ما قولت كل حاجة وليها وقتها

مقتنعة بالى بتقوله ان المشاعر امانة

اتمنى دايما تيجى هنا وتبقاش محتاج لدعوة ولا عتاب عشان نشوفك
وربنا يقويك يارب


دومت بخير
فى رعاية الله
shemo

shoshta_ joker يقول...

اه يا تيمو حشوف الفيلم وحقولك رايى

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم.....
لريمان......


حبيبى لا كدا انا مش زعلناه خلاص ههههههه

كفاية انك قدرتينى وجيتى يا جميل

ودعواتك باه

ويارب ربنا يوفقنى واعرف اخليكوا تفرحوا بيا

بحبك فى الله
دومتى بخير
فى رعاية الله
shemo

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم.....
لابتسامة ملاك.....


انوسة معلش والله
عشان واخده ع الاسم القديم
كتبت بيه الكومنت

فشكووول يقول...

ازيك يا شيمو
نورت فشكول بتعليقك
امسكى المدونه بتاعتك وقولى اللى انت عايزاه وفضفضى براحتك.

بس انا ما سمعتش خالص الاغنيه دى (طول ما انت معايا) هو مين اللى بيغنيها

تحياتى شيمو واهلا بيكى

الشاعر الحزين يقول...

أنا جاى بس عشان أسلم عليك

وأطمن عليك وأطنك برده عليا

بجد والله كنت مفتقد مدونتك جدا بشكل غريب لكن الحمد لله رجعت وهتابع وطبعا هقرأ كل اللى فاتنى

بس بصراحه كنتى واحشانى جدا على فكره

كفايه ........ سلام عليكم

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم.....
لفشكووول......

عمو صلاح
بجد انت الى نورتنى فى المدونة ويارب منورنى كدا دايما

وحاضر حسمع كلامك واجى افضفض هنا معاكم ع طوال

والله معرف مين الى بيغنيها
هى عجبانى وبس هههههههههه

حعرف واجى اقول لحضرتك

دومت بخير
فى رعاية الله.
shemo

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم....

للشاعر الحزين...

ازيك يا علاء

انا الحمدلله تمام
والحمدلله انك بخير وبطمنى عليك
يارب دايما كدا موجود معانا فى تدوين
ومش تبعد تانى


وانت كمان والله ليك وحشة
وزيارتك كنت مفتقداها
يارب منورنى دايما


دومت بخير
فى رعاية الله
shemo

momken يقول...

جميل
واجمل ما فيه انه ابداع مش حقيقى


كثيراً ما تمر بينا لحظات ومشاعر لا نستطيع رصدها والتعبير عنها

لكنك استطعت ونجحتى فيما فشلت كثيرين فيه

دمتى بغايه الابداع


تحياتى

جوجو يقول...

السلام عليكم

ازيك ياقمر
حلو ياشيمو البوست على رأى نوسة قلبتى علينا المواجع ههههههه بس فى الاول وفى الاخر اللى مكتوب ليه حاجة هيشوفها وكل اللى يجيبه ربنا كويس
تحياتى

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم.....
لmomken......


اهلا بيك فى المدونة والحمدلله ان البوست

عجبك وربنا يديم التواصل

وان شاء الله مش تكون اخر زيارة ليك
هنا

دومت بخير
فى رعاية الله
Shemo

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم....

لجوجو......


حبيبى ازيك يا قمر

هههههه مش كان قصدى اقلب والله المواجع ولا حاجة يا جوجو بس الى جاه ع الخاطر وبس


وعندك حق كل واحد بياخد الى مكتوبله


دومتى بخير
فى رعاية الله .
shemo


حقوق النشر محفوظه لمدونه™ shababik